Grecja – Kreta- Apartamenty Mediterranea i plażowanie

Postanowiliśmy zaszaleć w tegoroczne wakacje i podjęliśmy decyzję o wyjeździe na dwa tygodnie na Kretę. Znaleźliśmy fajne lokum w rozsądnej cenie polecane przez znajomego, który już tam był. Zakupiliśmy dwutygodniowy turnus z przelotem w “Rainbow tours”.  Nasz nocleg umiejscowiony jest na obrzeżach  miasta Chania, są to apartamenty z aneksem kuchennym bez wyżywienia “Apartamenty Mediterranea”. Z czystym sumieniem je polecamy. Jest tam bardzo czysto i schludnie. Pokoje są codziennie sprzątane. Jest też basen i dla chętnych bar z napojami. Obsługa jest bardzo miła i stara się zawsze pomóc. Jeżeli chodzi o parking to jest kilka miejsc przed obiektem, a gdy ich nie wystarczy to po drugiej stronie ulicy znajduje się wielki parking zamykany bramą należący do aparatamentów. Sama plaża znajduje się jakiś kilometr od apartamentów, ale nie jest to odległość, która stanowi jakąś barierę nie do pokonania. Dla chętnych też regularnie kursują autobusy miejskie na plaże, a przystanek jest tuż za rogiem. W drodze na plażę też jest duży supermarket lokalny i Lidl także z zakupami nie ma problemu do tego mnóstwo osiedlowych sklepików wokół. Poniżej parę zdjęć z naszego lokum.

Jeszcze przed wyjazdem ustaliliśmy szczegółowy plan zwiedzania i co chcemy zobaczyć na Krecie. Oczywiście pierwszy dzień był dniem odpoczynku i błogiego lenistwa na pobliskich plażach. W okolicy znajdują trzy plaże. Każda z nich ma zaplecze barowe i prysznice ze słodką wodą. Leżaki na plażach niestety są dodatkowo płatne. Bezpłatne są dla klientów baru plażowego gratis po zamówieniu w nim czegokolwiek. My osobiście korzystaliśmy z opcji ręcznikowej. Na plażach znajdują się kosze z zabawkami i grami do dowolnego wykorzystania całkowicie za darmo pod warunkiem zwrotu w stanie nie zapiaszczonym. Na szczęście dla nas, wokół plaży rośnie parę drzew, które dają błogi cień, bo bez niego to moglibyśmy przeobrazić się w dwa czerwone homary 😉 .

Na jednej z plaż były ławeczki ze stolikami, które wieczorem służyły nam jako punkt widokowy na tutejsze zachody słońca i obserwacje tętniącego nocnym życiem wybrzeża.

Tuż obok plaż na wzniesieniu znajduje się uroczo umiejscowiony kościółek.